Vetë-promovimi
Lëvdata është e mirë për sukses, por edhe për trurin, atëherë pse kemi turp?

Puna juaj, suksesi, fitimet dhe madje marrëdhënia juaj po numëron në vend sepse ende refuzoni të promovoni veten në internet. Keni frikë nga gjykimi?
Kuptohet, madje nëse jeni edhe grua, atëherë frika juaj është plotësisht e justifikuar. Përkatësisht, hulumtimi i kryer nga Universiteti Rutgers zbuloi se gratë që përpiqen të promovojnë veten e tyre janë më pak të pëlqyeshme se burrat.
Mesatarisht, 80% e shpalljeve në media sociale janë, në thelb, mesazhe vetë-promovuese. Epo, nëse të gjithë i përdorim për të njëjtin qëllim, atëherë kush është ai që gjykon dhe pse? Epo, këtu është një paradoks interesant, gratë janë të parat që gjykojnë dhe në të njëjtën kohë, gratë janë të parat që gjykohen. “Stereotipi që gratë duhet të jenë modeste është pranuar gjerësisht,” tha Dr. Sharon Cohen, një profesor i psikologjisë mediatike në Universitetin e Salford. Shprehja publike e fuqisë dhe kompetencës është një akt i shprehjes së jo modestisë, dhe kjo është në kundërshtim me pritjet shoqërore të përmendura më lart. Kontradikta është rrënja e reagimeve negative nga të tjerët. Dhe ndërsa gratë përballen me një gamë të tërë etiketash, gjykimi për burrat më shpesh vijon: “Shikoni atë, mburravec!” Stereotipet e tilla janë aq të thella sa që kanë fuqinë të ndikojnë në sjelljen e gjinive gjatë gjithë jetës. Ndërsa plaken, gratë inkurajohen të paraqiten sa më saktë që të jetë e mundur, ndërsa burrat inkurajohen të mbivlerësojnë arritjet e tyre.
Gratë mburren me modesti, por ato janë akoma më pak të pëlqyeshme. Burrat mburren me ekzagjerimin dhe nuk u intereson kujt i pëlqen dhe kujt jo. Gratë gjykojnë rreptësisht. Burrat shtojnë konotacione seksuale në gjithçka. Kush është më i suksesshëm në vetë-promovim? Burrat, megjithëse gratë kanë një ndjenjë më të mirë kreativiteti dhe janë më të qeta. Sipas kësaj, a duhet që qasja e vetë-promovimit të jetë shpërfillëse, mashkullore?

Para së gjithash, vlen të përmendet se vetë-promovimi nuk është i kufizuar në mediat sociale, njerëzit janë shumë më të thellë në të, pa qenë të vetëdijshëm për të. Në fakt, të gjithë ne e promovojmë veten, vazhdimisht. Nuk është fjala për një aftësi unike që e ndezim dhe çaktivizojmë sipas nevojës. Kur vishemi, kur buzëqeshim, kur përdorim disa fraza, ne në mënyrë të pandërgjegjshme i prezantojmë botës një version të vetvetes.
Një nga vendet më të rëndësishme për vetë-promovim është mjedisi i punës dhe kjo është arsyeja pse burrat janë përpara në raport me gratë. Jo se ata kanë vendosur vetë se cili është fronti më i rëndësishëm, por thjesht, burrat nuk kanë dëshirë të bëjnë foto në Instagram, ndërsa ata me kënaqësi do të pinin kafe me shefin e tyre.
Sue Unerman, në librin e saj  “Muri i qelqtë” (“The Wall Glass”) thotë se gratë nuk dinë të komunikojnë në punë. Duke punuar në libër, ajo intervistoi qindra burra dhe gra, përfshirë eprorët e tyre, të cilët i punësuan dhe pushuan ata. Përmes këtyre intervistave, Sue arriti në përfundimin se gratë besojnë se është e mjaftueshme të bëni vetëm një punë të shkëlqyeshme, por praktika thotë diçka tjetër: është edhe më e rëndësishme të njoftoni mbikëqyrësit tuaj që të keni bërë një punë të shkëlqyeshme – kjo është pikërisht ajo që bëjnë kolegë  tuaj kolegë! “Është bërë e qartë për mua që gratë rrallë kërkojnë promovim ose rritje të pagave, dhe madje edhe kur guxojnë, mjafton të dëgjosh ‘Jo’ dhe të tërhiqen në heshtje,” tha Sue. Kur një grua merr një rritje të pagave, ajo thotë: “Faleminderit!” Kur burri merr një rritje pagash, ai thotë: “Faleminderit, kur mund të pres një tjetër ?”

Nëse marrim parasysh se numri i njerëzve që punojnë nga shtëpia si punonjës i pavarur janë dyfishuar në 10 vitet e fundit, atëherë nevoja për vetë-promovim bëhet e domosdoshme. Por njerëzit kanë frikë dhe mbi të gjitha nuk dinë se sa është e mjaftueshme dhe kur vetë-promovimi mund të provokojë refuzim tek marrësi. Por nëse e hiqni qafe atë dhe e bëni atë, me siguri do të arrini në një reflektim kryesor, shpjegon doktor Sharon Koen. “Postimi i një fotografie të vetvetes ose leximi i përmbajtjes që keni botuar në lidhje me veten dhe punën tuaj është një mënyrë për të krijuar një ndjenjë se kush jeni,” tha Koen. Mund të ju ndihmojë të kuptoni dhe përpunoni identitetin tuaj.
Por luajta kumar me imazhin tuaj për shkak të pamundësisë për të kontrolluar perceptimin e dikujt tjetër është një rrezik që jo të gjithë mund ta përballojnë, megjithëse është e pamundur të kënaqeni të gjithë. Problemi është komplikuar më tej nga opsioni për të lënë një koment – nëse komentet negative janë më të shumta se ato pozitive, atëherë vetë-promovimi do të bëhet anti-promovim. Studimet kanë treguar se mesazhet e drejtpërdrejta private me kontekst negativ janë të mjaftueshme për të tronditur vetëvlerësimin e autorit, edhe pse vetëm ai mund t’i lexojë ato.

Të frikësuar nga rezultate të tilla të mundshme, shumë njerëz përdorin të ashtuquajturin mburrje modeste në mediat sociale. Edhe pse një teknikë e tillë është vetëm mashtruese, është pothuajse e pamundur të parashikohet reagimi i audiencës për çdo postim. Shembull i mburrjes modeste: “Po, unë fitova vendin e parë, por ai ishte një kundërshtar i shkëlqyeshëm, nuancat vendosën”. Një studim i vitit 2017 nga Shkolla e Biznesit Harvard zbuloi se mburrja e tillë modeste është më pak e suksesshme sesa mburrja e hapur, pasi të parës i mungon sinqeriteti.
Krijuesi sigurisht ndihet mirë që nuk është i qartë në lëvdata, por audienca reagon negativisht si për vetë-promovimin, ashtu edhe për përpjekjen për ta maskuar atë. Pra, bëhu i sinqertë. Është e përshtatshme të keni elemente të papërshtatshëm gjatë aktit të mburrjes, dhe është edhe më e përshtatshme që të mos u pëlqejë të gjithëve.