ФАРМАЦЕВТ ВО СЛУЖБА НА ВАШЕТО ЗДРАВЈЕ

ФАРМАЦЕВТ ВО СЛУЖБА НА ВАШЕТО ЗДРАВЈЕ
Со сите свои активности Фармацевтот несомнено има една од клучните улоги во системот на здравствена заштита. Како “експерт за лекови”, тој поседува вештини и знаења, донесува одлуки и дава препораки кои се од витално значење за пациентот.

Фармацевтска грижа и хумана посветеност

Соодветната употреба на лековите и медицинските средства се составен дел на здравствените протоколи за обезбедување здравствена заштита на пациентите. Начинот на нивната употреба е примарната мисија на фармацевтската практика. Во тој контекст, фармацевтот зад пултот не е само „издавач на лекови“, туку посветен и хуман профил кој со своето знаење целосно се става во улога на здравствен информатор и едукатор на пациентите.

Фармацевтот е тој којшто го издава препишаниот лек и како таков е директен и последен учесник во ланецот на препишана и издадена терапија. Ова подразбира способност и знаење:

  • да се издаде вистинскиот лек
  • да се отстранат сите сомнежи за евентуални пропусти при употреба на лекот
  • да се дадат вистинските упатства за начинот на употреба на лекот
  • информација за времетраењето на употребата на лекот
  • можните несакани ефекти и интеракции на лекот
  • начинот на чување на лекот

Особено важна е улогата на фармацевтот во давање совети, информации и едукација на пациентите кога станува збор за избор на лекови кои се достапни без рецепт. Понекогаш фармацевтот е тој којшто може да понуди соодветна терапија или да ја надополни веќе препишаната. Знаењето да понуди соодветна алтернатива од додатоци на исхрана и лекови без рецепт е важно во превенцијата од заболувања и генерално во подобрување на квалитетот на живеењето.

Безбедноста на пациентот на прво место   

Примат на секој фармацевт е обезбедување најдобра можна здравствена услуга за пациентот. Безбедноста на пациентот при употребата на препишаната терапија е директно зависна од квалитетот на услугата и дадената информација која треба да е на највисоко прифатливо ниво.
Затоа, предизвик на секој фармацевт е разивање вештина за комуникација со која ќе има лесен пристап до пациентот, ќе ги разбере неговите проблеми и барања и ќе понуди соодветна здравствена грижа.

Задоволен пациент = здрав пациент

Клучот за задоволството лежи токму во создавањето квалитетна врска помеѓу фармацевтот и пациентот. Начинот на комуникација, искажаната доверба и посветеното внимание се „дополнителна терапија“, надвор од онаа препишаната. Сепак, ова е заемен процес кој е зависен како од вештината на фармацевтот, така и од подготвеноста на пациентот да се довери и да соработува. Несомнено ваквиот однос и ваквата комуникација креираат врска на задоволен пациент и задоволен фармацевт.

Видливи ефекти

Зајакнувањето на улогата на фармацевтот и неговото сè поголемо влијание во здравствениот систем носи повеќекратна корист. Користа е директна и видлива не само кај пациентите, но и во пошироката здравствена и општествена сфера:

  • Намалени грешки и несакани ефекти од употреба на лекови
  • Улога во процесот на рационално користење на лековите
  • Улога во спречување злоупотреба на лекови
  • Корисни совети и информации за превентивна терапија
  • Заштеда на време и трошоци за пациентот
  • Заштеда на средства за здравствениот систем и општеството

Уникатната позиција на фармацевтот во здравствениот систем произлегува од неговата улога да ги поврзува лекарот и пациентот. Како „експерт за лекови“ фармацевтот ја проценува терапијата од различни аспекти, и на таков начин директно влијае врз подобрување на квалитетот на здравјето и животот на пациентите.